Sylwia Błach

projekt i wykonanie: Sylwia Błach

Jak stworzyć grę komputerową? – 1. urodziny grupy Programuj, dziewczyno!

Pod koniec maja odbyły się pierwsze urodziny facebookowej grupy „Programuj, dziewczyno!”. To był niesamowicie inspirujący wieczór spędzony w gronie kobiet zainteresowanych szeroko pojętą branżą IT. Jako jedna z prelegentek miałam przyjemność opowiedzieć o tworzeniu gier komputerowych i pracy w gamedevie. 


Oprócz mnie wystąpiły:
Jak wygląda specyfika rynku IT okiem rekrutera – Izabela Huszcza z Make My Mind
Gotuj ze Scrumem – Natalia Sarosiek
Landing page, które konwertują jak szalone – Rita Łyczywek z FlyNerd

Na co dzień pracuję w SCRUMie, a także od czasu do czasu tworzę strony internetowe, więc tematy nie były mi obce. Mimo to dowiedziałam się kilku nowych rzeczy. Jeśli i Wy chcecie się dowiedzieć – odsłuchajcie wykładów klikając w powyższe tytuły prelekcji.  Wiele osób zastanawia się jak stworzyć grę komputerową. Na sali były zarówno doświadczone programistki, jak i osoby dopiero myślące o rozpoczęciu swojej przygody, dlatego prelekcję zaczęłam od podstaw. Opowiedziałam o tym jak wygląda tworzenie gry – ile osób składa się na zespół, dlaczego humaniści też są potrzebni, jak wyglądał podział obowiązków w studiach, w których miałam przyjemność pracować. Następnie przeszłam do aspektów technicznych – podzieliłam się swoimi doświadczeniami z silnikami do tworzenia gier. Wyjaśniłam dlaczego nie warto pisać silnika do swojej pierwszej gry i czym się różni Unity3D od Unreal Engine. Na koniec zaproponowałam kilka grup na Facebook’u i wydarzeń w Poznaniu, które warto śledzić i na których warto się pojawić, gdy interesuje się branżą gier. Zgodnie ze znaną wszystkim prawdą (a jednak często puszczaną mimo uszu) podkreśliłam wagę networkingu i pozyskiwania profesjonalych znajomości. Jeśli chcecie wysłuchać całej prelekcji – serdecznie zachęcam, znajdziecie ją poniżej. Trwa 25 minut i jestem pewna, że nie będzie to zmarnowany czas.

Zostawiam Was ze zdjęciami z wydarzenia – one najlepiej oddają atmosferę. Bardzo dziękuję Asi z Wake up and Code za zaproszenie – to ona zorganizowała ten niezwykły wieczór. W Poznaniu już się odbyła druga edycja spotkania, teraz trwa przerwa wakacyjna, ale mam nadzieję, że już we wrześniu spotkamy się na kolejnym wydarzeniu w serii. Autorem zdjęć jest Pika Pika Fotografia.

1 Comment

  • Ola

    Powstało równie dużo gier niezależnych pisanych w gotowych silnikach jak i tych pisanych od zera. Pisanie gry od zera to nie jest żaden wyznacznik początkującego. To tylko rodzaj abstrakcji w której programista lubi się obracać.
    Oczywiście, że zajmuje to więcej czasu niż wstawienie assetów do Unity. Tylko, że w procesie robienia gry czas programisty to ułamek czasu pracy całego zespołu. Dużo więcej czasu zajmuje stworzenie grafiki albo dopracowanego pomysłu i projektu.
    Problem z początkującymi polega bardziej na tym, że nie kończą, niezależnie o tego, jakiego narzędzia będą używać. Zawsze coś ich przerośnie i część popadnie w negatywne emocje, które ich zablokują, albo wywołają ucieczkę z projektu.

Leave a Comment

Skip to content